czwartek, 11 lutego 2010

Tadara dara dara - tada tada, czyli szalik warkoczowy

No, parę dni temu już skończyłam, ale zdjęcia mi trochę nie wyszły i musiałam prosić Kubusia o podrasowanie :)


Zrobiony z angielskiej włóczki fredom spirit, 100% wełna, 120m/50g. Zalecane druty to 4, ale ja zrobiłam na 5,5 i wyszedł cudownie mięsisty, co jest też zresztą zasługą wzoru, który podebrałam stąd. Robi się szybko i prosto (o ile nie ma się kota napastującego każdą naturalną włóczkę; swoją drogą, widok Junony noszącej kłębek jak kociaczka był niezmiernie zabawny ;). Mój szaliczek jest znacznie krótszy niż pierwowzór - długość 80cm, szerokość ok. 12cm, ale po pierwsze żal mi było tej cudownej włóczki na sam szalik, a po drugie nie bardzo lubię zarówno wielowarstwowe kominy pod szyją jak i dyndające ogony.
Zrobiłam przybliżone zdjęcie wzoru, ale szmatławiec nie chce się wstawić w poziomie, chociaż na dysku tak jest zapisany, a mnie w pionie się nie podoba, więc aktualizacja nastąpi jak wróci Niedźwiedź. (to brzmi jakbym była totalną komputerową ignorantką, ale obróbka grafiki jakoś tak doprowadza mnie do szału. przynajmniej wtedy, kiedy nie wychodzi.)

Do kompletu zaczęłam jeszcze robić mitenki z tej samej włóczki na szydełku   Muszę zaznaczyć, że to będzie pierwsza w karierze rzecz, jaką dziergolę na szydełku :). Żadnego schematu w sieci nie znalazłam, więc robię na wymiar własnej rączki. Jedna jest już prawie gotowa (tylko kciuka brakuje), ale jak już rzekłam - niedokończone to dla mnie tak jak wcale nie zrobione, więc na razie nie mam się czym pochwalić. Może mi się to wkrótce zmieni, kiedy będę się chciała motywować postępami, bo mitenka to malizna, ale właśnie znalazłam takie, o taaakie cudo:


Cudo jest dziełem autorki bloga włóczkomania, która w ogóle cuda wyprawia najróżniejsze i jak widać stanowi moją główną inspirację ostatnio ;). Zdjęcia też pochodzą z jej strony.
No, to tyle na teraz, i tak nieźle mi idzie z systematycznością zapisków. Teraz trzeba do konkretnej roboty...

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...