wtorek, 22 lutego 2011

Annis - opis wzoru po polsku

Trytanis vel Annis ukończona i nawet zblokowana, robi naprawdę dobre wrażenie i jestem z siebie dumna. Niestety, musicie mi na razie uwierzyć na słowo, bo pogoda jaka jest każdy widzi i do zdjęć się zupełnie nie nadaje. Zamiast przechwałek zamieszczam dzisiaj tłumaczenie wzoru, które zrobiłam tuż po zdjęciu szala z drutów. Zaakceptowane przez autorkę projektu, więc wszystko gra. K'woli przypomnienia, wzór jest autorstwa Susanny IC, która zaprojektowała też podobny szal Abrazo, pochodzi z tej strony i jest dostępny na Ravelry.



UWAGA: W tłumaczeniu zamieszczonym powyżej nie ma schematu - na prośbę projektantki usunęłam go i zastąpiłam linkiem do strony, na której znajduje się oryginalny opis wzoru z wykresem - chodzi o to, żeby chętni nadal odwiedzali to miejsce w sieci. Jeśli jednak komuś zależy na wersji do druku z wykresem, mogę przesłać ją prywatnie mailem.

Wskazówki dla chętnych na ten projekt:
  • początkowe oczka trzeba nabrać naprawdę bardzo luźno, bo efekt jest skutkiem m.in. wyciągnięcia ząbków na tym właśnie brzegu; dlatego sprawdzą się następujące metody:
      - double needles cast on (jak tu) - daje bardzo luźny brzeg, który można mocno naciągnąć podczas blokowania,
    - knitting-on na większych drutach (jak tu) - ja użyłam tej metody, bo nie lubię zbyt szpiczastych zębów.
  • rozpoczynając robótkę, dobrze jest zaznaczyć sobie markerami każde 50 oczek, żeby nie trzeba było potem liczyć wszystkich 363 na raz.
  • żeby zrobić supełek/bąbelek (ja to nazywam guzełkiem) i nie męczyć się przy tym z przepychaniem druta przez 5, 7 lub więcej oczek nawiniętych na drugi drut, można posłużyc się szydełkiem, jest sprawniej, a efekt ten sam; instrukcja z wizualizacją jest tutaj,
  • warto wybrać włóczkę z naturalnych włókien, która dobrze się zblokuje.

8 komentarzy:

anust pisze...

Świetna robota:))

Agata pisze...

Kaja, wielka jesteś!!!

kai pisze...

:) dzięki. Będzie więcej.

urbasia pisze...

Dziękuję za tłumaczenie. Jeśli masz ochotę zerknąc na efekt mojej pracy, zapraszam na bloga.
Pozdrawiam

Unknown pisze...

Kochane moje jak znalesc wzórem na zorze polarna

Unknown pisze...

Jak znalesc wzórem na zorze polarna

kai pisze...

Wystarczy kliknąć na podpis pod zdjeciem, a otworzy się strona z wzorem po polsku, który można ściągnąć w pliku PDF :)

Anonimowy pisze...

Dziękuje bardzo za opis i informację

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...